Skip to content

Den första årliga brännbolls matchen med DVG och HHC.

12 augusti, 2012

Ett ord; Succé.

Vad var succé frågar ni? Det ska jag svara på.

Den  11/8 2012 10:00,   Borgarparken i Hudiksvall hände en sak som vi förhoppningsvis ska minnas och prata om lång tid framöver.

DVG och HHC mötes under en timma för att tillsammans spela bränboll.
Vad är det med det då kanske ni frågar. Det som är det med det är att det här var så mycket mer än bara en vanlig brännbollsmatch. Det här var början på något stort. Kulmen på en tanke och dröm jag närt på i flera år.

Det här inlägget kommer inte handla om själva matchen utan vill ni läsa om den eller se bilder från den så rekommenderar jag att ni kikar in länkarna längre ner i inlägget

En vis man sa en gång att engagemang föder engagemang. Det är precis vad som hände den här lördagen. Det här var ett möte. Ett möte mellan två föreningar som i stort behov av att skapa en gemensam grund att stå på för att växa och stötta varandra i sin verksamhet.  Och om spelarna hade lika roligt som oss andra så kommer det här kunna växa och bli en vacker och härlig tradition i gemenskapens anda.  

Jag vill nämna en person lite extra och det är Fredrik Jönsson. Utan hans hjälp hade den här matchen aldrig blivit av. Han har skött alla kontakter gentemot Sportchef och Tränare i HHC på ett föredömligt sätt och har lyckats att kompromissa fram en tid och en plats. Det enda jag gjorde var att väcka tanken och sedan tjata tjata och sen tjata lite till. Funkade bra det med.

 

Spelare från HHC och supportrar från De Vilda Gässen möttes upp för en timmes trevligt umgänge och social bonding. Det värmer lite extra i ett supporter hjärta när man ser  att efter att matchen så stannade alla spelare kvar och svarade på frågor och snackade med oss supportrar. I och med det var hela syftet med träffen fullbordad. Supportrar och spelare möttes och såg att vi alla är människor och en form av närhet och gemenskap uppstod.

Här nedan ser ni alla som deltog. Vi var totalt 23 som spelade sen satt det ett tiotal på sidan om och tittade på.

#50 Johan Larsson, #73 Marcus Dahlbom, #25 Mathias Eriksson, #65 David Lindgren, #66 Robin Ståhl, #10 Jonas Lindström, #24 Niklas Svensson, #27 Jonas Lönn, #28 Andreas Thelin-Pesämaa, #55 Magnus Nilsson, #92 Nils Stillmark. Nämner spelarna eftersom jag vill ge dem cred som kom hit och deltog på sin träningsfria dag. =)

På plats men ej deltagande var #49 Fredrik Sundin,  #77 Jesper Paepke, Sportchef Alf Nordh, Tränare Sergei Joukov. Så vitt jag vet var även HT samt Jessica som täckte det här för HHCs räkning.

 

 

Nu hoppas och tror jag att det här går att genomföra på återkommande basis samt att man kan bygga visare på konceptet. Om någon har tankar eller ideer på hur det går att utveckla så är ni mer än välkomna att kommunicera dem till mig via telefon, mail eller facebook. Självklart går det bra att hugga mig om du springer på mig vart som.

Det jag känner och tror är att i och med den här matchen och träffen så bygger vi gemenskap mellan supportrar och spelare. Det blir lättare för oss att sälja in hockeyn till vänner och bekanta. När det går tungt och laget behöver oss som mest tror jag att DVG kommer stå stolta och starka på plats för att sjunga fram vårat kära HHC.

DVG kommer vara på plats och stötta, sjunga och hetsa. I år så även som ifjol och kommande säsonger.

Tillsammans är vi starka.

Här nedan följer länkar till vad andra skrivit om matchen. 

HHCs hemsida: 

http://www5.idrottonline.se/HudiksvallsHC-Ishockey/Nyheter/Egnanyheter/Sagickdetibrannbollsmatchen/

HHCs facebook sida:

https://www.facebook.com/pages/Hudiksvalls-HC/154204541345214

För kockens bilder:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151097440533684.464029.803678683&type=1&l=429a68ebdb

Kommentarer inaktiverade.

