Skip to content

Intervju med #11 Jonas Kapla

25 juni, 2013

Här kommer en intervju med ett av HHC:s nyförvärv inför säsongen 2013/2014:
#11 Jonas Kapla
Image

Varför valde du Hudiksvall?
Jag valde Hudik för att jag tycker att dom verkar göra en spännande satsning och vill vara med och tävla i toppen. Sen fick jag ett gott intryck av hur klubben verkar skötas. Sen är så tycker jag laget ser väldigt spännande

Hur påverkas man som spelare av fansen?
Publiken är jätte viktigt, alla som håller på med idrott vet ju hur kul det är att spela när det är mycket folk och bra stämning på läktaren.

Vilket lag som du spelat i har haft bäst fans?
Det var när jag spela i Bofors, där var det väldigt bra på vissa matcher.

Du kommer från Norge nu,hur är supporterkulturen där?
Den är ungefär som i sverige, bra tryck på vissa ställen och lite mindre på vissa. Stavanger borta var höjdpunkten med deras nya arena som det blev ett väldigt bra tryck i.
Så hoppas att många kommer och stöttar oss i vinter så att vi tillsammans ska skapa bra tryck i hallen,avslutar Jonas Kapla!

Kommentarer inaktiverade.

