Skip to content

Intervju med #9 Robin Karlsson!

5 augusti, 2013
Image

Vad tycker du om den senaste säsongen,som var den första för din del i HHC?

– Det var en säsong med olika känslor måste jag säga. Givetvis en besvikelse att vi inte kom längre än vad vi gjorde! Även otur med skador på nyckelspelare mm. Sen var det väldigt roligt att komma upp till HHC och även Hudiksvall som stad. Vi är ju de överlägset roligaste/bästa publiklaget i C-serien! Sen tycker jag om framtidsplanerna här i HHC!

Vad kan ni göra bättre denna säsong?

 Vi måste vara på tå när serierna ska avgöras och även i starten efter jul! Sen vill vi givetvis bli bättre på alla delar i vårt spel för att ta nästa steg!

Hur har träningen gått under sommaren för din del?

 Det har gått bra. Juhl har tränat oss hårt och han kan kroppen och hur muskler byggs upp och allt därtill!

Vilket lag som du spelat i har varit bäst publikmässigt?

– Måste väl säga HV där. Även att jag inte spelade alla matcher där som jag står bokför för så va de ändå en mäktig hockey publik i den hallen!

Image

När började du med hockey? Och har du alltid varit back?

– Oj, jag började när jag var liten, kanske 4 år, minns inte riktigt. Farsan har ju spelat hockey så sprang runt i deras omklädningsrum när jag va liten sen blev de hockey så fort de gick. Nja, jo de har jag väl alltid vart men i Grästorp så spelade jag center med de äldre årskullarna fram tills u16 i GIK men i deras A-lag va jag ju back. Sen så skulle jag faktiskt spela center i Kristianstad de sista två matcherna där för dom ville spela en lovande junior på backen så jag sa att jag spelade gärna center när coach frågade, men första matchen blev inget lyckad för junioren som bara fick två byten och i sista matchen så blev mina två kedjekamrater ”sjuka” till bortamatchen så de blev backen igen för mig då. Blev bara ett fåtal byten som center för mig då.

5 snabba…
Favoritmat – Oxfilé 
Favoritdryck – Isvatten med citron
Favoritlag (Sverige) – HV71 
Bästa hockeyminne – Måste vart när järnkaminerna(Djurgårdens hejarklack) hade sin årliga match på hovet! De gick inte att prata med någon i båset när dom sjöng de första två minuterna.
Förebild när du var mindre – Lidström givetvis….

Tack Robin Karlsson och lycka till denna säsong!

Kommentarer inaktiverade.

