Skip to content

Livet på en läktare!

28 januari, 2014

Livet  på en läktare kan te sig lite olika beroende på humör, situation, händelse och antalet som råkar befinna sig på den för tillfället. Ikväll var första gången den här gåsen kände sig lite vilsen och bortkommen  Vart var kylan, vart var ljudet av den stora tystnaden och framför allt vart var laget vi brukade heja på. Kan det verkligen stämma att dem där sakerna på skärmen var MITT lag? För om det var mitt lag på isen då betydde det att det var match. Men inga matchrutiner hade följts under dagen. Ingen hets i sista stund, inget stå i kö, inget bärande på trumma, inget riggande och inga tankar om hur publiken skulle vara den här matchen hade tänkts. Inget av detta hade skett och ändå var det match och till råga av allt satt jag. I och för sig på en läktare men jag satt!

Som tur var så upptäckte jag några mer världsvana och inte fullt så konservativa gäss på läktaren när jag såg mig om.

Fyrtal i Gäss!

Fyrtal i Gäss!

En sak var dock som vanligt. Väntan på nersläppet även om det så skedde i Visby och vi satt på en läktare i en Sportbar i Hudiksvall.

För en rörligare och ljudligare version av vår upplevelse på läktaren. Sen filmen nedan. Upplagd av Preacherman Gåsen.

http://www.youtube.com/watch?v=aMxWaqV-jI4&feature=youtu.be

En otäck vana håller på att utvecklas när HHC spelar hockey. Den kallas oförmågan att knyta ihop säcken. Vanor kan både vara av godo och ondo. Den här vanan vill jag bara fånga i en säck, skjuta, elda upp och begrava i ovigd jord! Två matcher i rad nu som denna otäcka vana kostat oss 6 poäng.

Vi kan alla konstatera att festdrycken fastnade/svaldes i fel strupe på alla glada besökare på Sportbaren nr 1. Ett ställe där 250 Hudiksvallsbor samlat sig för att äta, mysa, dricka, skratta och se Hudik vinna den svåra bortamatchen mot Visby Roma (Inte Rams som jag skrev i mitt förra inlägg).

Jag kan inte svara för hur 242 av besökarna upplevde atmosfären  och matchen men vi 8 på läktaren gjorde det vi gjorde bäst, sjöng ramsor, hittade på nidvisor, drack läskande dryck samt stöttade vårat lag HHC. Som ni kan se i klippet här.

Vackrast var  personalen för kvällen iförda Norrlands vackraste bortaställ. Den inte så lilla svarta 😛

Dagens visa bjöd vår kära ordförande på under intervjun med Håkan ”Speakern” Larsson då han av brast ut i en fri tolkning av ”Bääää bäää vita lamm”

Så för att sammanfatta kvällen så gör vi gärna om det mot Nyköping dock gärna med ett annat slutresultat.

Vi ses på Glysis!

Kom igen HUDIK!

Kommentarer inaktiverade.

