Skip to content

Känslor, utveckling och 3 poäng!

31 januari, 2014

Känslor.

”Så här roligt har jag aldrig haft på en hockeymatch förut”, ”Jag sjöng med i ramsor” och ”När publiken ställde sig upp i slutet av matchen började jag nästan gråta” Det här är bara några av de tankar och känslor jag personligen fått förmedlat till mig efter segern i onsdags över, vinnaren av Div. 1D, Huddinge

Minnesbilder.

När jag tänker tillbaka på Matchen är det två speciella minnesbilder som poppar upp. Den ena är när sittplats med 2 minuter kvar av matchen ställer sig upp och klappar med i ramsan ”Stå upp vi är Hudiksvall” Med 20 sekunder kvar på klockan står nästan hela Glysis upp i en stående ovation till laget HHC för en fantastiskt genomförd match och 3 livsviktiga poäng i kampen om en Play Off plats.

Den andra minnesbilden Julle United och deras maskot Jullis!

IMAG0415_1

Julle tjejerna klappade med i våra ramsor och spred en allmän glädje över läktarplats med sin inställning och mod.

För det ska ni veta att det krävs mod att ställa sig bredvid en klack med vuxna människor som skriker, hetsar och sjunger. Det finns många vuxna som inte skulle göra det Julle tjejerna gjorde i onsdags. Så bra jobbat Julle United som fostrat modiga ungdomar i sin förening!

Utveckling

För er som inte är med i föreningen DVG eller står i klacken vill jag bara berätta att kärleken i föreningen just nu är stor. Vi hoppas och tror att den kärleken känns och sprids vidare till spelare, publik, sponsorer och ledning i HHC!

De Vilda Gässen vandrar sakta framåt steg för steg och det märks att vi har roligt tillsammans. Spontanramsor accepteras av alla i klacken och sjungs som om dem var inövade sedan länge. Attityden, närvaron och gemenskapen är större än nånsin.

En till sak som är positiv och ytterst glädjande är den Vi-känsla som börjar stiga i Glysis. Det märks bland annat genom att  avståndet mellan publik – klack minskar för varje match. Ett bevis på det är att vi sjunger ”Stå upp vi är Hudiksvall” och publiken väljer att göra det. Men det syns även i att publiken är aktivare överlag och det ska den ha stort beröm för.

Det här positiva utvecklingen vi nu ser sker inte över en natt utan är en del i ett långsiktigt arbete där HHC och DVG arbetar tillsammans för en ökad VI-känsla och en härlig inramning under matcherna.

3 poäng.

Det spelades en match också och om den kan man dra till med många superlativ om. Men när allt är sagt så kvarstår faktum att vi besegrade segraren av div 1D med 5-1 så nu är det 1-1 i den interna matchen!

HHC spelade med en bestämdhet, intensitet och vilja jag inte sett på år. Alla var bra den här matchen alla förtjänar att hyllas, med den spelare som var lite lite bättre enligt min mening var Herr Zetterström. Hans första period var magisk.

En  reflektion jag gjort i efterhand är att klacken nog aldrig skrikit så lite på en domare som i den här matchen. Sen om det är ett kvitto på Hudiks överlägsenhet eller om domaren var bra lämnar jag till er att bedöma.

I Allettan duggar matcherna täta och redan på söndag är det dags igen. Vallentuna är motståndaren som skall nollas och de 3 poängen som spelas om stannar kvar hos oss. För #GlysisärvårBORG

One Comment
  1. 1 februari, 2014 00:21

    Fantastiskt bra skrivet, och det är bara att hålla med! Nu kör vi på lika hårt på söndag och hoppas att publiken fortsätter hjälpa till!

Kommentarer inaktiverade.

