Skip to content

Spöket borta!

27 februari, 2014

Tierp avfärdades både raskt och enkelt. Enda faran som låg i den matchen var om det skulle bli några fula efterspel med tanke på Lillis skada på lördagen!

Personligen var jag helt slut någonstans redan i mitten på första perioden. Både mentalt och fysiskt, men en snabb koll runt omkring mig i klacken och jag insåg att idag (läs söndags) var inte läget att bli vek!

Vi körde och vi körde och till slut fick vi fira PO 2 platsen med ett härligt konfettiregn. Om man kan säga något om De Vilda Gässens insats i de två Tierp matcherna så är det att vi är bättre på att jaga spöken än Ghostbusters!

Så tillbaka till nuet och uppladdning inför kvällen drabbning mot Kristianstad. Ett lag jag vet ingenting om och ännu mindre. En snabb koll på deras hemsida visar att dem heter Wild Kings. Uppgifter från HHC håll pekar på att det är en proffsig förening men inget omöjligt lag att besegra!

Kristianstad IK support verkar vara en nystartat föreningen men det är inget fel på deras engagemang då ett 20 tal KIK fans reser upp till Norrland och Hudiksvall för Lördagens drabbning! Stort och starkt om du frågar den här gåsen.

Mer än så blir det inte idag utan jag låter alla ladda och peppa på sitt eget vis både till kvällens drabbning och till lördagens holmgång!

Forza Hudik – Vi är DVG

Kommentarer inaktiverade.

